Ostoskoriin -Ostoskorin välisumma:0,00 €
 INFO: +372 661 6988

Kehonrakentajien , Fitness urheilijoiden ja voimanostajien paras kaveri on Proteiini 

Mihin proteiinia tarvitaan? Proteiinia tarvitaan treeneistä palautumiseen ja lihasten kasvattamiseen sekä kiinteyttämiseen. Kiinteyttämisellä tarkoitamme olemassa olevan lihasmassan mahdollisimman hyvää säästämistä rasvanpolton yhteydessä. 

 

Mitä Proteiini on ? Proteiini koostuu aminohapoista ja ihminen saa sitä luonnostaan herneistä,lihasta, kalasta ja maitotuotteista. Erilliset jauheina ja patukoina myytävät proteiinit valmistetaan juuri näistä samoista aineista. Hinta-laatu suhteeltaan paras valinta on heraproteiini. Heraproteiini valmistetaan juuston valmistamisen sivutuotteena syntyvästä herasta. 

 

MItä eroa on erilaisilla proteiineilla? Proteiinien suodattaminen nostaa proteiinin suhteellista pitoisuutta tuotteessa ja vähentää hiilihydraattien , tavallisesti laktoosin osaa proteiinissa. Ensimmäinen perusversio joka sopii lähes kaikille on nimeltään heraproteiini. Toinen astetta puhtaampi proteiinin on proteiiini-isolaatti ja viimeisenä kaikein puhtainpana tulee 100% hydrolisoitu proteiini mikä sopii myös laktoosi intoleranssista kärsiville. Tavallisesti hydrolisoitua proteiinia käytetään dieetillä ja kilpailuihin valmistuttaessa, kun halutaan ,että proteiini imeytyy optimaalisesti suoraan lihaksiin.

 

Mitä eroa on liha ja muilla proteiineilla? Lihaproteiini on valmistettu euroopassa 100% naudan lihasta ja se sopii kaikille urheilijoille ja painonvartijoille. Lihaproteiinista sanotaan, että se ei kerää nestettä kehoon kuten maito ja heraproteiinit. Lisäksi 100 grammassa lihaproteiinia saadaan enemmän proteiinia kuin samastä määrästä lihaa. Lihaproteiini jauheena sulaa monta kertaa nopeammin kuin vastaava aito liha. 

 

Voinko korvata lihan, kalan ja maitotuotteet proteiinivalmisteilla? Ette voi. Lisäravinteet on nimensä mukaan lisäproteiinin lähteitä, koska normaalista ruokavaliosta on usein vaikeaa saada koko määrää tarvittavaa proteiinin määrää varsinkin tosissaan treenaville ja niille , jotka haluavat dieetillä poltaa rasvaa, mutta säästää lihaksia. 

 

Milloin on oikea aika nauttia lisäproteiinia? Jos saisit valita vain yhden kerran päivässä , niin se olisi jokin hitaasti imeytyvä proteiini juuri ennen nukkumaan menoa, koska palaudumme edellisen päivän aktiviteeteista vajotessamme syvän unen vaiheeseen. Muuten lisäproteiinia suositellaan käytettäväksi aina kun ei ole aikaa syödä aitoa ruokaa oikeaan aikaan.

   

Laskeva
/ sivu
Sivu:
  1. 1
  2. 2
Sivu:
  1. 1
  2. 2

   

Laskeva
/ sivu
Sivu:
  1. 1
  2. 2
Sivu:
  1. 1
  2. 2