Ostoskoriin -Ostoskorin välisumma:0,00 €
 INFO: +372 661 6988
Kookosrasva vai voi ? Kookosrasva ruuan laitossa ? 
Kookosrasvalla on lukuisia terveysvaikutuksia ja ne ovat peräisin kookoksen sisältämästä MCT rasvasta. Kookosrasva on todellista
terveysruokaa. MCT rasvat eli englanniksi Medium Chain Triglyserides metaboloituvat elimistössä eri tavoin kuin pitempiketjuiset rasvat
ja muuttuvat ketoaineiksi , jotka stimuloivat aivoja auttaen sellaisissa sairauksissa kuten epilepsia ja alzheimerin tauti.
Voiko kookosrasvaa käyttää laihdutukseen? 
Kookosrasva auttaa laihdutukseeen , koska se nopeuttaa aineenvaihduntaa , jolloin kaloreita kulutetaan enemmän. 2-3 ruokalusikkaa päivässä
vähensi tutkimuksen mukaan sisäelinrasvaa oleellisesti 12 viikon käytön jälkeen. Kookos auttaa estämään nälän tunnetta ja auttaa syömään
vähemmän. Kookoksesta syntyvillä ketoaineilla on nälkää hillitsevä vaikutus.
Kuinka paljon kookosrasvaa otetaan päivässä ? Kookosöljy säilytys ?
2-3 ruokalusikallista päivässä eli noin 30-40 grammaa. Avatun kookosöljyn säilytys viileässä poissa suorasta auringon valosta.
Kookosrasvan terveysvaikutukset? 
Kookosrasva tappaa taudinaiheuttajia, viruksia , bakteereja ja sieniä kuten hiivasientä.  Lisäksi kookosrasva vaikuttaa kolestroliarvoihin nostaen 
HDL kolestrolia ja estää LDL kolestrolin hapettumista. Kookos on ehkä paras ihovoide ja sopii niin aurinkovoiteeksi kuin palaneen ihon hoitoon 
niin lapsilla kuin aikuisilla.Kookosöljy sopii myös kasvoille ja silmänympärysvoiteena.  Kookos tehostaa myös aivojen toimintaa lisäämällä aivojen aineenvaihduntaa
 ja se voi vaikuttaa parantavasti muistisairauksiin. Kookoksella on yli 200 tapaa joissa sitä käytetään terveyden parantamiseen. 

   

Laskeva
/ sivu

   

Laskeva
/ sivu